

DOJUS Latvija jau 15 gadus ir oficiālais John Deere pārstāvis Latvijā un visu šo laiku uzņēmums par savu partneri kā vieglo auto, tā komercauto parkā izvēlējies Volkswagen. Vissmagākie uzdevumi uzticēti teju 40 VW Crafter furgoniem. Kāpēc tieši šāda izvēle, to vaicājām servisa nodaļas vadītājam Oskaram Vecgailim.
- Pastāsti par Dojus Latvija.
SIA DOJUS Latvija ir viens no lielākajiem lauksaimniecības un zāliena kopšanas tehnikas tirgotājiem Latvijā. Līdztekus tirdzniecībai uzņēmums nodrošina plašu pēcpārdošanas servisu, kurā ietilpst rezerves daļu tirdzniecība un serviss. Cenšamies būt serviss Nr.1, lai visi klienti ir apmierināti, lai tehnika uz lauka strādātu, nevis stāvētu. Klients uz lauka ir mūsu prioritāte. Servisa izbraukuma mehāniķi brauc pie pilnīgi visām tehnikām, ko tirgojam – traktori, kombaini, piekarināmā tehnika, zāles pļāvēji utt.
- Lai šādus mērķus sasniegtu, nepieciešams uzticams autoparks.
Volkswagen jau ilgstoši ir mūsu partneris un savstarpējā sadarbība ir ļoti laba. Kopumā mums ir 38 Crafter furgonu vienības un šie izbraukuma busi mums ir aprīkoti kā mobilās darbnīcas, ļoti labi pildot savas funkcijas. Trīs furgoni no visa lielā klāstā ir arī pašas jaunākās paaudzes Crafter.
- Kāpēc tieši Volkswagen?
Viens no lielākajiem ieguvumiem ir servisa pieejamība, kas šādā biznesā ir ļoti būtisks aspekts. Volkswagen servisu tīkls nosedz teju visu Latviju, tāpēc jebkuru problēmu varam atrisināt jebkurā vietā Latvijā. Protams, mēs vēlētos, lai arī Rēzeknē būtu servisa iespējas, taču citos reģionos problēmu nav. Arī zemnieki saka – nav atšķirība tajā, kādu traktoru tu nopērc – svarīgs ir serviss. Ar klientu uz lauka mums ir jābūt diendienā. Mums ir svarīgi, lai varam braukt katru dienu un nedomāt, kas būs rīt. Šiem busiem ir jākustas 24/7. Ja kombains apstājas uz lauka deviņos vakarā, tad mums tur ir jābūt.
No tirgū pieejamajiem modeļiem Crafter ir viens no līderiem gan no finansiālā aspekta, gan no tehnisko risinājumu aspekta. Viss ir atbilstošs mūsu standartiem.
- Cik bieži atjaunojat autoparku?
Cenšamies iegādāties vienādas komplektācijas furgonus, lai varam plānot savus izdevumus. Busus mainām pakāpeniski, lai tehnika neprasītu lielus ieguldījumus. Uzskatām, ka optimāli ir mainīt darba automašīnas, kad tiek sasniegts 250 000 km nobraukums, jo pēc tam jebkuras tehnikas resurss paliek arvien īsāks. Katru gadu piepērkam klāt jaunas tehniskās vienības vai nomainām esošos Crafter pret jauno paaudzi.
- Cik ilgi bija jāgaida jauno modeļu piegāde?
Volkswagen pārstāvji nāca pretī, nodrošinot automašīnas pat ātrāk nekā plānots. Jaunā modeļa piegāde notika aptuveni trīs mēnešos.
- Kādu aprīkojuma līmeni izvēlaties?
Patīkami, ka vairums funkciju jau iekļautas standarta aprīkojumā – kruīza kontrole, distances sensori, klimata kontrole utt. Puiši novērtē, ka jaunajam Crafter ir lielais monitors, kruīza kontrole un daudz kas cits. Tas ir liels solis uz priekšu. Busam ir jābūt tādam, lai mehāniķim ir prieks iekāpt tajā un braukt ar to.
2,0 litru dīzeļdzinējs un mehāniskā transmisija ir ļoti labs salikums. Ir pieejama arī automātiskā transmisija, taču no pieredzes varu teikt, ka mehānika ir patīkamāka. Reizēm, braucot no ceļa virsū uz lauka, tas labāk ļauj sajust automašīnu. Arī degvielas patēriņš būs mazāks. Tāpat esam izmēģinājuši arī pilnpiedziņas versijas, taču pārliecinājāmies, ka mūsu vajadzībām pietiek ar vientilta piedziņu. Mazākas uzturēšanas izmaksas un degvielas rēķini.
- Kādas ir būtiskākās atšķirības jaunajā Crafter paaudzē?
Pagaidām vēl nevaram izteikt krasus secinājumus, taču jau pirmajos mēnešos redzams, ka 2,0 litru dīzeļdzinēja degvielas patēriņš ir mazāks. Vismaz par 1 l/100km. Tāpat Crafter kļuvis arī ērtāks – komforta līmenis ir augstāks nekā iepriekš. Daži mehāniķi mēnesī nobrauc pat 10 000 km, tāpēc katrs uzlabojums komforta jomā ir ļoti jūtams. Būtiski, lai sēdeklis ir ērts, lai stūri var pareizi noregulēt. Tas ir pat svarīgāk nekā CarPlay vai citas tehnoloģijas un mūsu tehniķi novērtē, ka pēc nobrauktiem 300 km nesāp ceļgali. Var sēdēt un baudīt braucienu, jo mazās lietas veido kopainu. Šajā ziņā redzamas līdzības Volkswagen ar John Deere tehniku. Protams, ir arī dažādas vizuālās izmaiņas. Piemēram, lai arī lukturi vizuāli ir līdzīgi, apgaismojums naktī ir labāks.
- Cik izturīgs ir Crafter, ņemot vērā to, ka jums jādodas pie klienta uz lauka.
Protams, balstiekārtas remonti ir neizbēgami. 70% no kopējiem kilometriem pavadām uz grants ceļiem, taču kopumā šis modelis sevi pierādījis kā izturīgu, jo šie busi nav pārlieku sarežģīti. Citu zīmolu komercauto mainījām amortizatorus reizi gadā. VW tādu problēmu nav.
- Specifiskam darbam nepieciešams specifisks aprīkojums.
Jā, pārbūves procesu pēc mūsu vadlīnijām veic pats Volkswagen, iekļaujot šo pakalpojumu jau automašīnas cenā. Kravas telpa tiek iztapsēta, ieklāts finieris. Iepriekš to veicām pie konkrētiem uzņēmumiem, taču tagad to uzņēmies pats VW. Tas būtiski ietaupa arī mūsu laiku. Saņemam jau gatavu auto, atliek tikai ieskrūvēt instrumentu skapjus.
Kravas kastē ir izvietots servisa aprīkojums – instrumenti visa veida remontiem un apkopēm, eļļas mucas, eļļas izdales iekārtas ar 15-17 m garām caurulēm. Vairs nav jāskrien ar eļļas kanniņu – moderns aprīkojums ļoti palīdz.
- Kāda ir bijusi pieredze ar citu zīmolu komercauto?
Būsim godīgi – lai arī izvēle ir ļoti liela, Volkswagen piedāvājums ir atbilstošākais mūsu vajadzībām. Esam izvērtējuši arī konkurentu piedāvājumus, piemēram, MAN, taču esam palikuši uzticīgi Volkswagen.
Esam pilnībā atgriezušies pie Volkswagen. Nav tie laiki, lai eksperimentētu, jo rezultātu varēs redzēt tikai pēc aptuveni 5 gadiem.
- Neviens auto nav perfekts. Ko gribētu uzlabot Crafter?
Uz zemes ceļiem akmeņi ar laiku sadauza ABS sensorus, amortizatorus un citus elementus. Tas ir neizbēgami. Jaunos Crafter furgonus aprīkojam ar aizsargpannām AdBlue sūkņa aizsardzībai. Katra apstāšanas busam ir lieli izdevumi uzņēmumam, tāpēc uzreiz tos aprīkojam ar papildu drošību. Būtu super, ja tas tiktu izdarīts jau rūpnīcā. Durvju ruļļu un eņģu izdilums ir pašsaprotams. Tā tas būs jebkura ražotāja komercauto.
- Elektrifikācija lēnām pārņem arī komercauto. Vai pilnībā elektrisks komercauto būtu jums piemērots?
Uzskatu, ka tā ir nākotne, taču pagaidām neredzam, ka elektriskais komercauto atbilstu mūsu prasībām attiecībā uz sniedzamību. Ja mehāniķim ir jādomā, kur var veikt uzlādi, tas apgrūtina darbu, it īpaši, lauku reģionos. Kad katrā saimniecībā būs uzlādes iespēja, tas būtiski mainīs situāciju. Šobrīd dīzeļdzinējs ir labāks risinājums. Iebrauc degvielas uzpildes stacijā, uzpildi degvielas tvertni un nobrauc 800 km.
Arī uz mūsu servisa centra ir uzstādīti saules paneļi un to iekļaujam arī visu filiāļu projektos. Vīzija mums ir, taču pilnībā uz elektriskiem spēkratiem vēl neesam gatavi pārsēsties. Tiesa, ja darbinieks ikdienā nobrauc 200 – 300 km, tad šis nav slikts risinājums. Personīgi uzskatu, ka elektriskajam kravas furgonam vajadzētu spēt nobraukt vismaz 700 km. Tas ir tikai laika jautājums, jo mēs visi pāriesim uz šiem auto agrāk vai vēlāk.
Jūs varētu interesēt arī

LAUKSAIMNIEKA PIEREDZE: Agrifac Condor Endurance
Saldus novada AS Pampāļi vadītājs Mārtiņš Vaļko un augkopība...

INTERVIJA AR LAUKSAIMNIEKU: Ivars Roze, Limbažu novada Liepupes pagasta SIA Amber Rose
Uzņēmuma Amber Rose pamatnodarbošanās ir graudkopība, kurai...

LAUKSAIMNIEKA PIEREDZE: Honey Bee AirFlex NXT
Balvu novada Šķilbēnu pagasta zemnieku saimniecības Kotiņi ī...