Menu




PROFI TESTS: Citroën Jumpy

Testi 09.12.2025   

PROFI TESTS: Citroën Jumpy


Ja es būtu ainavu dizainere

Citroën Jumpy atjaunināšanas laikā ir ieguvis jaunu priekšdaļu, jaunu instrumentu paneli un centrālo skārienekrānu, labākus parkošanās palīglīdzekļus un kameru. Jumpy apvieno vieglā automobiļa komfortu ar furgona funkcionalitāti.

Teksts un foto: Esta Tatrika

Ja es būtu ainavu dizainere un man būtu nepieciešams jauns darba transportlīdzeklis, es nopietni apsvērtu šā furgona iegādi. Droši vien izvēlētos garāko – L3 Jumpy versiju, jo garajā furgonā var viegli ievietot, piemēram, garus augu balstus vai augstus žoga stabus, kas nepieciešami, lai izveidotu vīteņaugu zaļo sienu. Tikai pasakiet, kas vēl jāpārvadā!

Bet pirms tam es vēlos īsi atgriezties šajā pavasarī. Ja tā padomā, es nekad iepriekš nebiju braukusi ar Jumpy. Proti, mani izsauca palīgā kā šoferi, lai nogādātu automašīnas, kas paredzētas militārajai vienībai uz Kijivu. Man uzticēja vadīt Citroën Jumpy – vairs ne pirmā svaiguma eksemplāru, taču pilnībā funkcionējošu un labu pasažieru automašīnu. Jumpy bija konvoja automašīna, un mēs ar to veiksmīgi atbraucām atpakaļ uz Igauniju. Divarpus dienu pavadīju ātrā un garā braucienā no Tallinas uz Kijivu, kopumā nobraucot gandrīz divus tūkstošus kilometru. Ar Jumpy izbaudīju Polijas mūsdienīgās šosejas un Ukrainas ceļus, kur visu laiku bija jāuzmanās no bedrēm un nelīdzenumiem. Jumpy visu paveica, labi klausīja, saprātīgi izmantoja dīzeļdegvielu un izrādījās ļoti ērts transportlīdzeklis.

Tāpēc ļoti gaidīju tikšanos ar jauno Jumpy. Patiesībā gaidīju Jumpy pasažieru automašīnas (Team) izskatā, tāpēc lielais baltais L3 furgons bija neliels pārsteigums. Taču ļoti labs pārsteigums.

Atbilstīga izmēra furgons

Ja es būtu ainavu dizainere, man pārsvarā būtu jāpārvadā darba instrumenti un materiāli. Jumpy var viegli iekraut, piemēram, piecas drenāžas caurules, augu balstus, dažāda garuma kārtis un sijas, dārza mēbeles, vairākus augsnes maisus un dažas citas lietas, kas nepieciešamas lauku dārzā. Testa Jumpy bija jāveic īsts furgona darbs. Jumpy ir vidējais Citroën furgonu vidū un tāpēc mazāks par Jumper. Jumpy ir pieejams vienā pamataprīkojuma līmenī un divos garumos. Tas nav daudz platāks par vieglo automašīnu (2204 mm), L2 garums ir nedaudz mazāks par pieciem metriem (4983 mm), bet L3 jau ir vairāk nekā piecus metrus garš (5333 mm). Kravas telpa ir pietiekama garuma (līdz pat 4 metriem L3 versijā), ja vien neplānojat pārvadāt vēja turbīnu lāpstiņas. Kravas telpas augstums ir 1397 mm abām versijām.

Sānos ir bīdāmās durvis, aizmugurējās durvis atveras divās daļās, un tas ļauj diezgan viegli iekraut mantas. Testa furgonam bija arī sliedes ar stiprinājuma gredzeniem sānos, bet īpašnieks vienmēr var pievienot papildu aprīkojumu, kas nepieciešams preču pārvadāšanai. Jumpy kabīnē var ietilpt trīs cilvēki, tāpēc nepieciešamos strādniekus ir viegli paņemt līdzi. Vadītāja sēdeklis ir ērts – tieši tāds, kādu sagaidām no Citroën. Pasažieriem jāsēž uz cietāka soliņa un ar taisnāku muguru. (Braucot ar veco Jumpy līdzīgā pasažiera sēdeklī visu nakti no Kijivas uz Varšavu, varu apliecināt, ka cilvēks izdzīvos.) Zem pasažiera sēdekļa ir arī mantu glabāšanas nodalījums.

Ērti vadāms un viegli manevrējams

Ja jums patīk braukt ar furgonu, bet jūs mīlat vieglā auto ērtības, jums ne no kā nebūs jāatsakās. Apsildāma stūre. Apsildāmi sēdekļi. Priekšapsilde. Adaptīvās tālās gaismas un kruīza kontrole. Bezvadu Android Auto un Apple CarPlay. 10 collu skārienekrāns centrā un skaidri nolasāms atjaunināts un pilnībā digitāls displejs aiz stūres. USB pieslēgvietas, bezvadu uzlādes paliktnis. Daudz glabāšanas nodalījumu. Durvis pašas atslēdzas, kad pienākat pie automašīnas ar atslēgu. Jaunā Jumpy versija palīdz vadītājam arī ar Dynamic Surround Vision, kas parāda attēlu par to, kas notiek aiz furgona un sānos. Ļoti laba atpakaļskata kamera atrisina problēmas, ja braukšana atpakaļgaitā ar sānu spoguļu palīdzību nav jūsu iecienītākā nodarbe.

Noteikti jāuzteic piekabes vilkšanas rādītāji, kas atkarībā no versijas ir līdz pat 2500 kg (ar bremzēm). Jumpy ir četras dzinēja iespējas: dīzeļdzinējs ar 120, 145 vai 180 ZS jaudu un 1,5 vai 2,2 l darba tilpumu , kā arī pilnībā elektrisks furgons (100 kW, akumulatora ietilpība 68 vai 46 kWh, nobraukums 220–351 km). Testa Jumpy bija aprīkots ar dīzeļdzinēju un automātisko pārnesumkārbu.

Nobeigumā vēl tikai jāpiebilst, ka Citroën Jumpy Van sākuma cena ir 29 190 eiro.

PROFI LATVIJA 2025-10 (Nr.45)





gallery image
gallery image
gallery image
gallery image
gallery image
gallery image

Jūs varētu interesēt arī


Testi

John Deere traktora 6M 220 tests

John Deere traktora 6M 220 tests

John Deere papildinājis savu vienkāršāko traktoru sēriju 6M,...

Testi

TRAKTORU TESTS: izklaides un brīvroku sistēmu salīdzinājums

TRAKTORU TESTS: izklaides un brīvroku sistēmu salīdzinājums

Šī ir pirmā reize, kad profi salīdzina traktoros uzstādītās...

Testi

Subaru Uncharted – testējam elektriskā krosovera veiktspēju bezceļā

Subaru Uncharted – testējam elektriskā krosovera veiktspēju bezceļā

Subaru kompaktais krosovers Uncharted (no angļu val. – neatk...