Uzņēmums EEMR Transport, ko vada Emīlija Ušacka, ir specializējies starptautiskajos kravu pārvadājumos pārtikas nozarē. Uzņēmums sadarbojas ar aptuveni 80 Latvijas zemnieku saimniecībām, bet tā autoparkā ir vairāk nekā 15 Volvo kravas automašīnu. Emīlijai ir vairāk nekā 25 gadu pieredze loģistikā, un arī ikdienā uzņēmēja ir uzticīga zīmolam Volvo – jau vairākus gadus brauc ar Volvo XC60, kas viņai simbolizē drošību, uzticamību un dinamiku.

Automašīna uzņēmējai ir pārvietošanās līdzeklis vai miera osta?
Man tā noteikti ir gan viens, gan otrs. Braucot es atpūšos. Ļoti patīk, ka, iesēžoties salonā, ir šī sajūta – tas ir mans auto. Braukšanas process man ļoti patīk.
Vai dzīvē ir nācies stūrēt dažādus auto?
Jā. Esmu braukusi ar Audi Allroad, Subaru Outback un citiem auto. Neilgu brīdi kā darba auto bija arī Hyundai Getz, bet tas nešķita drošs. 2019. gadā iegādājos savu pirmo Volvo XC60.
Un tagad rokās Volvo atslēgas?
Tas viss sākās ar Volvo kravas automašīnām. Valmierā esošajā Volvo Group Truck Center notika komercauto prezentācija, kur varēja izbraukt arī ar krosoveriem. XC40 šķita par mazu, XC90 par lielu, bet XC60 bija tieši laikā.

Ar savu pirmo XC60 nobraucu trīs gadus. 2023. gadā nopirku nākamo. Neilgi pēc tā iegādes iekļuvu ceļu satiksmes negadījumā – kāda meitene, kas tikko bija ieguvusi autovadītāja apliecību, sānslīdē ietriecās manā auto. Viņas Audi aizlidoja kādus 70 metrus tālāk, bija izrauti tilti un nodarīti lieli bojājumi. Tikmēr mans auto stāvēja, kā zemē iemīts. Bija izšauti drošības spilveni, bet man viss bija kārtībā. Tas pierādīja, ka Volvo ir ļoti, ļoti drošs auto.
No viena Volvo pie cita. Kas licis palikt uzticīgai šim zīmolam?
Galvenokārt dīleris! Attieksme un sajūta ir fantastiska. Citās vietās nereti ir tā, ka pārdevējam prioritāte ir kaut ko vienkārši notirgot, iestāstot labas lietas pircējam. Mūsa Motors pieeja ir pavisam cita, jo viņi patiesi izprot klienta vēlmes un vajadzības.
XC60 ar T8 plug-in hibrīdu ir visai dinamiska izvēle.
Man patīk šā auto uzrāviens. Arī tālie braucieni uz Poliju ir ļoti patīkami.

Kur notiek auto uzlāde?
Mājās mums ir uzstādīta Wallbox uzlādes ierīce. Pagaidām mājai vēl nav saules paneļu, taču par to domājam. Ņemot vērā elektrības cenas, tas palīdzētu samazināt izmaksas. Publiskās uzlādes stacijas gan neizmantoju, jo tas aizņem pārāk ilgu laiku. Labāk turpinu braucienu ar degvielu, bet uzlādi atlieku, līdz atgriežos mājās.
Cik lielu attālumu var nobraukt, izmantojot tikai akumulatorā esošo elektrību?
Tie ir apmēram 50 kilometri, vasarā nedaudz vairāk.
Vai vēlētos, lai ar elektrību būtu iespējams veikt garāku distanci?
Jā! Būtu labi, ja varētu nobraukt 100 kilometru. Tad maršrutu Aloja–Valmiera–Aloja varētu izbraukt, nepatērējot degvielu. Tagad varu veikt aptuveni pusi, izmantojot tikai elektrību.
Nav nedaudz žēl, ka XC60 ar dīzeļdzinēju vairs nevar iegādāties?
Mums autoparkā vēl ir viens dīzeļdzinēja XC60, taču nevarētu teikt, ka ļoti pietrūkst. Gada laikā nobraucu 40 000–50 000 kilometru, taču esam sapratuši, ka jaudīgais uzlādējamais hibrīds patērē apmēram tikpat (6,5 l/100 km), cik dīzeļdzinējs. Tikai jauda ir divreiz lielāka – 455 ZS! Protams, patēriņš ir atkarīgs no tā, cik ātri brauc. Skrienot pa Polijas automaģistrāli, patēriņš būs nedaudz augstāks.

Cik svarīga ir pilnpiedziņa?
Man tas ir svarīgi. Labi tas, ka pilnpiedziņa automātiski pieslēdzas tikai tad, kad tas nepieciešams. Ikdienā auto brauc ar priekšējo piedziņu. Ik pa laikam nākas iebraukt arī grūtākā apvidū, dodoties uz zemnieku saimniecībām. Protams, dažādas drošības sistēmas brīdina un signalizē, norādot uz sarežģītiem apstākļiem, taču vienmēr esmu tikusi galapunktā.
Nosauciet īpašību, kas vislabāk raksturo Volvo!
Pirmais, kas nāk prātā, ir drošība. Protams, tam varētu sekot dinamika, taču tieši nesenās avārijas dēļ drošība ir prioritāte. Ja auto ir jānoraksta, bet tu izkāp ārā sveiks un vesels, tad tā ir kvalitātes zīme.
Kā ar Volvo izslavēto komfortu?
Jā, arī tas. Garajās distancēs to ļoti labi var novērtēt. Ar 21 collas diskiem auto izskatās ne vien eleganti, bet arī brauc ļoti mīksti. Uz grantsceļiem balstiekārta lieliski tiek ar visu galā. Kad pirku šo auto, speciāli veicu testa braucienu pa bedrainu ceļa posmu. Automašīnas līganums man uzreiz iepatikās. Latvijā tas ir ļoti svarīgi. Arī salons ir ietilpīgs. Liels bagāžnieks – var ielikt divas saldētavas, un vēl pāri paliek vieta.

Kāda ir pieredze ar garantiju, remontiem?
Kolosāla! Attieksme no Volvo pārstāvja puses ir ļoti pretimnākoša. Pazvani, un viss notiek bez aizķeršanās man vēlamā laikā. Šo gadu laikā Volvo ir kalpojis tik uzticami, ka bija nepieciešamas tikai apkopes. Pēc intensīvas braukšanas triju gadu garumā pat bremžu kluči nebija jāmaina.
Ja jums iedotu burvju nūjiņu, ko jūs labprāt izmainītu savā XC60?
Smago Volvo modeļiem ir funkcija, kas ne tikai atpazīst ceļa zīmes, bet arī tās ievēro – kruīza kontrole automātiski samazina ātrumu un vēlāk paātrinās. Tāpat šeit nav miglas lukturu, kas varētu palīdzēt mūsu laika apstākļos un atvieglotu dzīvnieku pamanīšanu ceļmalās. Arī oriģinālais viedtālruņa turētājs būtu noderīgs, jo vēlāk nācās pašai to piepirkt klāt, piedevām Apple Carplay ir pieslēdzams tikai ar vadu.
Nākamgad iznāks Volvo EX60. Vai esat domājusi par pilnībā elektriska Volvo iegādi?
Ņemot vērā to, ka man jābrauc tālas distances, piemēram, uz Poliju, līdz šim šādu iespēju neesam izsvēruši. Braucot pa Norvēģiju, apstājos uz nelielu kafijas pauzi. Novēroju, ka elektroauto braucēji bija, tā teikt, piesieti pie vada, kamēr es varēju doties tālāk. Tas nozīmē, ka arī ceļojumā tu mazāk varēsi redzēt.
Cik garu distanci elektriskajam auto vajadzētu spēt nobraukt?
Ja elektriskais Volvo varētu veikt 500–600 kilometru, tas būtu ideāli.
Vai ir bijušas domas par cita zīmola automašīnu?
Nē! Mums uzņēmumā ir arī Toyota Highlander, tas ir visai labs auto, taču Volvo ir manai sirdij tuvāks. Latvijā ienāk arī mazāk zināmi zīmoli, bet nevienam nav pieredzes, lai pateiktu, cik labi tie patiesībā ir. Toties Volvo ir pārbaudīta vērtība.

Jūs varētu interesēt arī
Stabila attīstība, gudri piesaistot finansējumu
Latvijas lauksaimnieku kooperatīvs LATRAPS divarpus desmitga...
Mapri Būve autoparka uzticamais pamats – Škoda Octavia
Efektīva būvniecības uzņēmuma darbība nav iedomājama bez lab...
Uzticams partneris darbā – Volkswagen Crafter
DOJUS Latvija jau 15 gadus ir oficiālais John Deere pārstāvi...
