Menu



Toyota Proace City testa brauciens

Testi 10.11.2023   

Toyota Proace City testa brauciens


Toyota pirmais kompaktais kravas furgons piedāvā pietiekami plašu variantu izvēli kā ekonomiskajā, tā komforta versijā.

Kas tas ir?

Kompaktklases kravas furgons Proace City ir mazākais, vieglākais un pieejamākais Toyota vieglā komercauto klāstā. Tāpat kā klasi augstākais Toyota Proace, tas izgatavots uz franču koncerna PSA, bet nu jau Stellantis alianses kopīgas platformas. Tādējādi Proace City konstruktīvi ir identisks ar tādiem plaši pazīstamiem modeļiem kā Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Opel Combo un kopš nesena laika arī Fiat Doblo, taču atšķiras no tiem ar oriģinālu priekšpuses dizainu un komplektācijas īpatnībām. 2019. gadā šīs modeļu paaudzes pamatlicēji saņēma Eiropas Gada furgona, jeb Van of the Year titulu.

Toyota dīleru piedāvājumā ir arī šīs automašīnas pasažieru versija, kas saucas Proace City Verso. Gan tā, gan kravas variants ir pieejams arī 100% elektrisks, taču ir ievērojami dārgāks – no 43 550 eiro iepretim degvielas modeļa sākuma cenai 23 450 eiro.

Kravas furgona daudzpusību ievērojami paplašina izvēle starp diviem riteņu bāzes (2785 un 2975 mm) un virsbūves garumiem. Ja Proace City standarta garums ir 4,4 metri, tad pagarinātā modifikācija Long pat dienvidū met 30 centimetrus garāku ēnu, sasniedzot 4,7 metru garumu. Riteņu bāzes atšķiras mazāk, par 19 cm, taču Long tā tik un tā tuvojas 3 metriem. Šādā veidā ne tikai tiek palielināta kravas telpas ietilpība no 3,3 līdz 3,9 kubikmetriem, bet arī izbrīvēta vieta vēl vienai sēdekļu rindai, tā pievienojot kombināciju skaitam tā saukto Crew Cab – transportu darba brigādei ar slēgtu kravas telpu instrumentiem u.c.

Interesanta konstrukcija ir t.s. Smart Cargo sistēma, kas palielina teorētisko kravas ietilpību līdz, attiecīgi, 3,8 vai 4,3 kubikmetriem. Noņemama lūka vienrindas modeļa starpsienā ļauj iebīdīt furgonā līdz pat 3,4 metrus garus priekšmetus, vien jāņem vērā sīkā neērtība, ka garo cauruļu gali rēgosies kabīnē uz blakussēdētāja lejup nolocītā sēdekļa atzveltnes. Pasažierim gan nav cauruļu dēļ jācilpo uz tramvaju, jo priekšējā un bieži vienīgā Proace City sēdekļu rinda ir trīsvietīga. Blakus sēdeklis ir divdaļīgs, un vidējās sekcijas spilvens ir paceļams, atklājot slepenu sīklietu kasti, savukārt tā atzveltne vienā rāvienā var kļūt par parocīgu datora galdu.

Kravas telpā ievietojamas divas eiropaletes, jo paleti starp arkām iespējams iestumt šķērsvirzienā. Toyota Proace City pieļaujamā celtspēja atkarībā no komplektācijas var sasniegt vienu tonnu, Long tā būs nedaudz zemāka. Professional Plus versijā bīdāmās durvis ir tikai vienā, labajā pusē, kamēr Professional Comfort – abās. Otrais komplektācijas līmenis atšķiras arī ar krāsotiem bamperiem un sīkajām virsbūves detaļām, kā arī krietni plašāku komforta ierīču klāstu kabīnē.

Kā tas brauc?

Pie Proace City stūres drīz top skaidrs, ka no raibā brāļu bara Toyota par donoru izvēlējusies Citroen Berlingo. No tā aizgūts gan stūres rats, nu jau ar Toyota logo, kā arī mērskalu panelis. Modeļa debijas gadā pieejamā bāzes komplektācija Professional praktiski vairs nav pieejama, tāpēc furgonu nav iespējams pasūtināt, piemēram, ar tikai divām priekšējām sēdvietām. Iedziļinoties pašlaik pieejamās furgona komplektācijās, rodas iespaids, ka tās gluži kā zobsiksna “pārlēkušas par vienu zobu”, un topa aprīkojuma gods nonācis Professional Comfort rokās, “bāzi” atstājot kādreizējam līderim Professional Plus. Tagad tieši Comfort ir krāsu Pro Touch multimēdiju ekrāns, kam var pieslēgt iPhone un lietot Apple Car Play, 230 V rozete pie pasažieru kājām, 12 V rozete kravas telpā un pat head-up displejs. Par 1270 eiro noteiktām komplektācijām pat var uzstādīt Webasto autonomo apkuri ar tālvadības pulti.

Proace City kabīne ir ļoti funkcionāla, bagāta dažādām kabatām, plauktiņiem un sīklietu kastēm. Te ir pat divi cimdu nodalījumi, turklāt augšējais ir negaidīti liels, un teorētiski spēj ietilpināt pat dokumentu mapes. Professional Comfort gadījumā automašīnai ir arī duālā klimata sistēma. Agrāk “kabluku” šoferi varēja justies laimīgi par to vien, ka darba zirgam ir vismaz parasts kondicionētājs, tagad laiki mainījušies. Vienlaikus dažas atšķirības starp komplektācijām šķiet neiederīgas. Tā piemēram, desmit āķi sešu vietā kravas nostiprināšanai un LED apgaismojums noderētu arī Professional Plus modelim, jo četras liekas tērauda cilpiņas un spožāka lampiņa griestos diez vai radikāli palielina spēkrata pašizmaksu.

Kad telefons pievienots, kabatu saturs izvietots pa plauktiem un krava nostiprināta, varam doties ceļā. No Stellantis alianses resursiem kopražojums saņem 1,2 litru benzīna turbodzinēju ar 3 cilindriem un 110 ZS jaudu vai 1,5 litru dīzeli ar četriem cilindriem un 102 vai 131 ZS jaudu (75 ZS versiju pie mums nepiedāvā). Otrais pieejams arī ar astoņpārnesumu automātisko pārnesumkārbu (plus 1400 eiro). Interesanti, ka “automātu” furgonā tikpat automātiski pavada lietus sensors, kāda “manuālajām” versijām nav. Turpretim elektroniska stāvbremze nu ir visiem Proace City, tāpēc pirms izkustēšanās no vietas būs grūti izvairīties no obligātas piesprādzēšanās. Arī “garā” starta poga, kas, iedarbinot un noslāpējot dzinēju, jāpietur ilgāk, ir pazīstama neērtība.

Benzīna dzinējs piemērots nelieliem nobraukumiem, savukārt dīzeļmotora jaudas izvēle atkarīga no paredzamās slodzes un attālumiem. 102 ZS dzinējs var izrādīties kūtrs gan ar piekrautu kravas telpu, gan pie apdzīšanām uz šosejas, bet 130 ZS versija ir, kā mēdz teikt, “multinstrumentāla” un    labi tur līdzi konkurentiem no citām aliansēm. Automātiskās kārbas gadījumā dzinēju var paskubināt ar pārslēgiem zem stūres, tomēr tie vairāk piestāv pasažieru versijai.

Ar 205/60 R16 riepām vidējais degvielas patēriņš ir 6 – 7 litri uz 100 km, taču to ietekmē kā braukšanas stils, tā arī riepu ražotāja un modeļa izvēle. Proace City ir pieņemama skaņas izolācija un atzīstams gaitas komforts, taču visvairāk priecē vadāmība, kas tomēr atvieglo garas stundas pie stūres. Arī iekāpšana un izkāpšana šofera vietā ir pietiekami brīva, vien jāuzmanās ar durvju atvēršanu pie gājēju pilna trotuāra, ja izlemjam apstāties pie tā ar vadītāja pusi. Praktiskā pieredze rāda, ka Proace City furgons ir kraujams arī ar iekrāvēju. Jāuzmanās no aizmugurējo durvju vērtnes fiksācijas cilpas augšā, kas mazliet liek apšaubīt uzrādīto augstumu – 1,2 m, taču tie ir sīkumi.

Vai to ir vērts pirkt?

Proace City ir pirmais kompaktais furgons, tautā saukts “kabluks”, Toyota Eiropas operāciju vēsturē. Kopš šīs komercauto sērijas iznākšanas jau daudz ūdeņu aiztecējis, modeļa autors PSA Group ekļāvies Stellantis aliansē, taču sadarbību ar Toyota tas nav sašķobījis – gluži otrādi. Lai gan furgons neizbēgami kļuvis dārgāks tāpat kā viss vieglais komerctransports, Toyota atjautīgi manevrē ar komplektācijām un cenām, un, kā saka, dara ko spēj. Garās bāzes Proace City cena top aprīkojumā izaugusi līdz 33 000 eiro, kamēr standarta furgons ir par tikai 500 eiro lētāks, un viss, kam nav “automāta” un Professional Comfort aprīkojuma, ir lētāks – sākot no 356 eiro mēnesī. Toyota dīleru noliktavās vēl arvien pieejami aizejošās Professional komplektācijas furgoni par cenu pat zem pašreizējās cenu lapas, piemēram, 22 850 eiro ar dīzeļdzinēju. Svarīgi, ko Toyota komerctransportam piemērojama arī pagarinātā 10 gadu Toyota Flex garantija, kas palīdz izvairīties no negaidītām izmaksām.

Normunds Avotiņš

 



gallery image
gallery image

Jūs varētu interesēt arī


Testi

300 ZS klases traktoru salīdzinājums

300 ZS klases traktoru salīdzinājums

Šajā PROFI testā piedalās septiņi 300 zirgspēku klases trakt...

Testi

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

Motors no superauto un citi tehnoloģiski stiķi padara amerik...

Testi

Pikapa Ford F-150 tests

Pikapa Ford F-150 tests

Amerikāņu pikapu zvaigzne piestāj Latvijā. Šķiet, ka uz pali...