Menu




Ekskluzīva intervija ar AGCO koncerna vadības pārstāvi

Ziņas 17.04.2020   

Ekskluzīva intervija ar AGCO koncerna vadības pārstāvi


Pastāvīgs tirgotāju un lauksaimnieku tehniskais atbalsts, kā arī darbinieku aizsardzība ir galvenās AGCO prioritātes Covid-19 uzliesmojuma laikā. Tikpat svarīga ir rezerves daļu pieejamība tagad, kad ir sākušies pavasara lauku darbi, stāsta Torstens Dehners, kurš šā gada sākumā uzņēmās AGCO EME (Eiropa/Tuvie Austrumi) vecākā viceprezidenta un ģenerāldirektora amatu.


Tāpat kā citus lielākos traktoru un lauksaimniecības tehnikas ražotājus, arī AGCO ir smagi skārusi šī ārkārtas situācija, lai gan Dehners apstiprina, ka visas koncerna Ziemeļamerikas ražotnes joprojām darbojas, tostarp kāpurķēžu traktoru rūpnīca Džeksonā, kā arī Hesstonas Massey Fergsuon un Fendt kvadrātveida prešu rūpnīca.

Koncernam Eiropas un Tuvie Austrumu (EME) reģions ir ļoti būtisks – tas ietver 20 ražošanas un loģistikas vietas 14 valstīs ar 12 000 darbinieku un 2019. gada apgrozījumu 5,3 miljardu ASV dolāru apmērā.

Dehnera kungs parasti ikdienā ar piepilsētas autobusu devās uz savu biroju Šafhauzenē, Šveicē. Taču, tāpat kā citi uzņēmuma vadītāji un tūkstošiem AGCO darbinieku, viņš šobrīd strādā no sava mājas biroja.

 

 

Torstens Dehners, AGCO EME (Eiropa/Tuvie Austrumi) vecākais viceprezidents un ģenerāldirektors.

Viņš apstiprināja, ka uzņēmuma Vācijas ražotnēs joprojām tiek izgatavotas zaļās līnijas mašīnas (grābekļi, siena ārdītāji, ruļļu preses, ietinēji), taču visām citās AGCO rūpnīcās Eiropā darbs uz laiku ir apturēts.

 



Fendt rūpnīca Marktoberdorfā, Vācijā tika slēgta 25. martā. Massey Ferguson ražotne Bovē, Francijā tika slēgta 17. martā, bet Valtra rūpnīca Suolahti, Somijā tika apturēta 27. martā.
Kombainu rūpnīca Breganzē, Itālijā tika slēgta 16. martā, bet Katana pašgājējsmalcinātāju rūpnīca Hohenmolsenā, Vācijā tieši pirms Lieldienām pārgāja uz saīsinātu darba laiku.

 



Kāpēc AGCO var turpināt ražot zālāju mašīnas, bet traktorus un kombainus nē? Zaļās līnijas produkti nav tik sarežģīti, kā traktori, kuros ir daudz elektronikas un citu komponenšu, kuras nav iespējams uzglabāt lielos daudzumos.

Visas traktoru ražošanas līnijas ir apturētas tāpat kā ikgadējā vasaras pārtraukumā. Šis laiks tiek izmantots, lai sanitārizētu telpas un veiktu ikdienas uzturēšanu, kas parasti būtu jāveic vasarā.
AGCO vadība ir pārliecināta, ka pēc pārtraukuma ražošana atkal strauji pieaugs. Tomēr tas ir atkarīgs no spējas nodrošināt darbinieku drošību un, protams, no piegādātājiem. Tādēļ pašlaik nav iespējams paredzēt jaunu pasūtījumu izpildīšanas laiku.

 

 


Visas Eiropas traktoru un kombainu montāžas rūpnīcas ir slēgtas, taču rezerves daļu noliktavas paliek atvērtas un dažas strādā pat 24/7 režīmā, lai nodrošinātu, ka tirgotāji un klienti saņem nepieciešamās rezerves daļas – tostarp arī galvenā rezerves daļu noliktava Ennery pilsētā Francijā. Nepārtraukta rezerves daļu piegāde izplatītājiem un klientiem ir ļoti svarīga īpaši pavasara lauku darbu sezonā.

Pētniecības un attīstības komandas turpina darbu pie saviem projektiem, kaut arī lielākā daļa inženieru strādā no mājām, un, lai arī neviena ražotne nav atvērta prototipu un pirmssērijas iekārtu ražošanai, nākotnē ir gaidāmi vairāki jauni produkti.

 



Izstāžu un prezentāciju organizēšana šajos sarežģītajos laikos ir grūti prognozējama. Jaunākais izaicinājums ir Francijas SIMA izstādes pārcelšana no 2020. gada novembra uz 2021. gada februāri. AGCO mārketinga nodaļai ir jāpielāgojas apstākļiem, lai atrast papildu veidus jaunu traktoru un mašīnu reklamēšanai.

Raugoties nākotnē, Dehners piebilda, ka AGCO un tā izplatītājiem joprojām ir jaunu traktoru un mašīnu krājumi. Labās ziņas ikvienam, kas gaida jaunu Fendt vai Massey Ferguson kombainu, ir tas, ka ražošana Breganze tika sākta šī gada sākumā un vairums šīs sezonas mašīnu jau bija paspējušas atstāts montāžas līniju pirms ražošanas apturēšanas, un dažas jau ir nosūtītas.

Visbeidzot, Dehnera kungs uzsvēra, ka lietas mainās tik ātri un tas, kas ir aktuāls vīrusu jomā šodien, rīt varētu būt novecojis. “Mums jābūt elastīgiem, lai pielāgotos mainīgajai videi. Pat ar nepieciešamo sociālo distancēšanos mēs esam saliedētāki nekā jebkad agrāk – kā viena komanda ar saviem izplatītājiem un klientiem. Viss ir mūsu rokās, un es uzskatu, ka, ja arī turpmāk būsim radoši kopā ar partneriem piegādes un izplatīšanas tīklos varēsim daudz sasniegt un kopīgi pārvarēt šos nepieredzētos laikus. ”
Noslēgumā viņš piebilst, ka lauksaimnieku reputācija sabiedrība atkal aug un tagad zemnieku kopiena tiek novērtēta augstāk.



 



Jūs varētu interesēt arī


Ziņas

Jauni izmēri Alliance Agriflex+ 372 riepām

Jauni izmēri Alliance Agriflex+ 372 riepām

Yokohama-ATG (Y-ATG) paplašina savu piedāvājumu ar 15 jaunie...

Ziņas

JCB laiž klajā ekskavatoru 370X

JCB laiž klajā ekskavatoru 370X

Celtniecības un lauksaimniecības tehnikas ražotājs JCB ir pa...

Ziņas

Avesco pārņem Magni teleskopisko iekrāvēju izplatīšanu Latvijā

Avesco pārņem Magni teleskopisko iekrāvēju izplatīšanu Latvijā

Industriālās tehnikas pārdošanas un servisa pakalpojumu uzņē...