Menu




Valtra G sērija

Testi 12.04.2023   

Valtra G sērija


Nākamais burts alfabētā

F,A,N,T,S – tāds līdz šim bija Valtra dažādo ražošanas sēriju alfabēts. Tad klāt nāca jaunā G sērija. Profi izmēģināja modeli G135 Versu.

Traktoru vidējā klasē Valtra N sērijai līdz šim gājis smagi vārda vistiešākajā nozīmē. Trīs mazākie modeļi no N104 līdz N124 izmanto lielāko modeļu (līdz N174) smagās un garās šasijas. Tas nozīmē papildus kilogramus, kas darbā ar frontālo iekrāvēju nav optimālākā īpašība visiem lietošanas veidiem. Tādēļ Valtra piedāvā jaunu G sērijas daudzfunkcionālo traktoru ar pieciem modeļiem, kuru jauda ir starp 105 un 135 ZS. G135 un N134 jaudas ziņā ir līdzīgi, tādēļ N modelis vairs netiek piedāvāts.

Vieglāki un īsāki

Jaunā G sērija atkarībā no aprīkojuma ir par 500 līdz 800 kg vieglāka nekā mazākie N sērijas modeļi. AGCO Power 4,4 l dzinēju Valtra ir pārbūvējusi. Turklāt piekarināmo agregātu piedziņas varēja izveidot ievērojami ietaupot vietu pie motora bloka. Kopā ar efektīvu un kompaktu dzesēšanas bloku, tas dod iespēju G sērijas modeļiem iegūt zemāku motora pārsegu ar ļoti labu pārredzamību. Reverso ventilatoru var iegādāties kā papildaprīkojumu. Lai izpildītu izmešu V pakāpes prasības, papildus SCR un DOC tagad uzstādīts kvēpu filtrs. Valtra noteikusi apkopes intervālu 600 motorstundas. Normālas ekspluatācijas gadījumā var nākties veikt arī ārkārtas nepieciešamo apkopi, ja sensori ziņo, ka jānomaina filtri. Modeļu paletē īpašs traktors ir G125 ECO.

Kompakta dzesēšanas sistēma un pārveidots dzinējs nodrošina motora pārsega zemāku pozīciju un līdz ar to labāku redzamību.

Piespiežot pogu, dzinējs pārslēdzas uz otro raksturlīkni, kura rada augstāku griezes momentu pie zema apgriezienu skaita. Samazinoties dzinēja apgriezieniem, vilkšanas darbos rodas potenciāls ietaupījums, skaidro Valtra. Kas attiecas uz apgriešanos, G135 nav jākaunas, kaut arī attālums starp asīm ir 2,55 m un priekšā ir 480. izmēra riepas. Tievais pusrāmis nodrošina riteņiem pietiekoši daudz vietas, lai kārtīgi apgrieztos. Cik lielā mērā frontālais iekrāvējs samazina apgriešanās iespējas, diemžēl nevaram novērtēt.

Valtra izmanto koncerna meitas uzņēmuma GIMA (kopuzņēmums ar Claas) 24/24 pārnesumkārbu. Transmisijai ir četri braukšanas diapazoni (A-D) un seši pārnesumi, kas pārslēdzami zem slodzes.

Vadības sistēmu un vadības programmatūru izstrādājusi Valtra. Aizmugurējai uzkarei Valtra paredzējusi 5,7 t pacelšanas spēku, bet priekšējai uzkarei 3 t. Traktora pašmasa ir apmēram 5,5 t, pieļaujamā pilnā masa 9,5 t un traktoram ir 4 t kravnesība – ļoti labi.

Trīs aprīkojuma veidi

Trīs aprīkojuma varianti HiTech, Active un Versu faktiski atšķiras ar hidraulikas komponentēm. HiTech ir zobratu sūknis ar padeves ražīgumu 100 l/min., kā arī trīs mehāniski izvadi aizmugurē. Active aprīkojumā iekļauts LS sūknis ar 110 l/min. ražīgumu. Versu aprīkojumā ietilpst četri elektroniski proporcionālās regulēšanas vārsti.

Rokas balsts ir labi iekārtots. Daudzas funkcijas, arī ISOBUS un vadības automātiku, var brīvi iestatīt.

TEHNISKIE DATI

Valtra G135 Versu

Dzinējs AGCO Power 44 MBTN-D5

Darb tilpums 4400 cm³

Jauda 99 kW/135 ZS

Transmisija 24/24

Hidraulika aksiālais virzuļsūknis, 110 l/min.

Hidroizvadi 4 aizmugurē, 4 priekšā

Aizmugurējā uzkare 5700 N

Priekšējā uzkare 3000 N

Pašmasa 5140 kg

Pieļaujamā pilnā masa 9500 kg

Ražotāja dati

Pēc pieprasījuma var iegādāties arī pieslēdzamu izvadu ar mazu caurplūdi centrālajai atsaitei vai piekabes atbalsta kājai. Priekšā turpretī ir iespējami katrā variantā četri elektriskie vārsti. Tos var konfigurēt pielietošanai frontālajam iekrāvējam vai priekšējai hidraulikai. Iespējams arī rūpnīcas izpildījumā aizmugures izvadus pārvilkt uz priekšpusi, ja priekšējā uzkare, piemēram, kalpo tikai atsvara pacelšanai.

Kabīnē

G sērijas kabīnes konstrukcija līdzinās mazākajiem A modeļiem. Iekšpusē kabīne drīzāk atgādina lielo brāļu interjeru. Tas vairāk attiecas uz Versu aprīkojumu, kurā ietilpst SmartTouch vadības pults rokas balstā kopā ar skārienekrānu. Rokas balsts ir labi iekārtots, un masīvā vadības svira labi ieguļas rokā. Manuālajā režīmā vadītājs ar sviru ieslēdz pārnesumu pakāpes, un ar plusiem un mīnusiem braukšanas diapazonus. Sarežģītāk ir automātiskajā režīmā. Pārslēgšanas notiek divos profilos ar terminālu vai brīvi izvēlēto vai arī Valtras iestatījumu. Šajā režīmā vadības svira strādā proporcionāli. Jo lielāka novirze kādā virzienā, jo lielāks paātrinājums vai palēninājums. Vadītājs regulē ātrumu un transmisiju, bet dzinējs iestatījumu ietvaros padara pārējo.

Tas ļoti līdzinās bezpakāpju vadības svirai. Taču zemāko pārnesumu diapazonos, kuros transmisiju vairs nevar pārslēgt atpakaļ, ir ierobežojumi. Testa laikā viss funkcionēja ļoti labi. Tomēr, kamēr atradām pareizo iestatījumu, dzinējs uzņēma lielus apgriezienus, līdz notika pārslēgšana. Valtra iestatītā programma Auto 1 drīzāk piemērota smagiem vilkšanas darbiem. Pārslēdzot uz programmu Auto 2, kurā iespējami lietotāja definēti iestatījumi, ieslēdzās iepriekšējie iestatījumi. Skaisti būtu to vietā ieprogrammēt dažādu iestatījumu saglabāšanas iespēju, kā to termināls bieži piedāvā.

Labi atrisināts: papildus pakāpienu apakšā, ja tas nav nepieciešams, var pabīdīt zem akumulatoru nodalījuma.

Kopsavilkums

G sērija ienāk tirgū kā kompakts un viegli vadāms traktors, bet slīpais motora pārsegs uzlabo pārredzamību. Ar frontālo iekrāvēju šis traktors ir universāls darba rūķis gan fermā, gan tīrumā. Testētājiem patika koncepcija, kāda izmantota transmisijas regulēšanai ar vadības sviras palīdzību. SmartTouch rokas balsts piedāvā daudz iestatījumu iespējas, kuras vienkārši pārvaldīt ar termināla regulēšanas rīkiem. Turklāt jaunajā ražošanas sērijā ļoti labi integrēta stūrēšanas sistēma un ISOBUS.

PROFI LATVIJA NR.26 (2021-2)

 





gallery image
gallery image
gallery image
gallery image

Jūs varētu interesēt arī


Testi

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

PROFI TESTS: Ford F-150 Raptor

Motors no superauto un citi tehnoloģiski stiķi padara amerik...

Testi

Pikapa Ford F-150 tests

Pikapa Ford F-150 tests

Amerikāņu pikapu zvaigzne piestāj Latvijā. Šķiet, ka uz pali...

Testi

PROFI TESTS: 50 ZS traktoru salīdzinājums

PROFI TESTS: 50 ZS traktoru salīdzinājums

Šajā profi lielajā testā salīdzināti seši 50 ZS klases trakt...