![BASF July24](/storage/side-banners/July2024/4i98cqsrASDmKJrwpXKD.jpg)
![BASF July24](/storage/side-banners/July2024/4i98cqsrASDmKJrwpXKD.jpg)
Būvniecības izstādē ConExpo, kas šomēnes norisinājās ASV, Lasvegasā prezentēts pirmais jaunais Big Bud traktors pēdējo 40 gadu laikā.
Prototipu kopīgi izstrādājuši divi Ziemeļamerikas uzņēmumi – Big Equipment un Rome Agricultural and Construction Equipment un tie ir nepārprotami pieturējušies pie leģendārā Big Bud konstrukcijas.
Pirmais Big Bud bija 740 ZS gigants, kura tvertnē bija 2650 litri dīzeļdegvielas. Traktora masa ar 12 cilindru dīzeļdzinēju bija 33 975 kg. Kopumā no pagājušā gadsimta 70. līdz 90. gadiem tika saražoti tikai 500 eksemplāri.
Prototips ir aprīkots ar GoodYear LSW 710/65 R46 dubultajām riepām, lai gan būšot pieejamas dažādas riepas, tostarp Titan LSW 1100/45 R46 riepas. Tiek ziņots, ka uz rasējamā dēļa atrodas arī gumijas kāpurķēžu versija.
Big Bud 700 prototipa rāmis ir 57 mm biezs, un tiek uzskatīts, ka tas ir pasaulē lielākais traktors. Tas ir būvēts, izmantojot gatavus komponentus, un tajā ir apvienots Cat C18 (700 ZS) dzinējs ar 18 pakāpju transmisiju un tiltiem no 50 t riteņu iekrāvēja.
Fakts, ka jaunais traktors tiek prezentēts būvniecības izstādē, nevis lauksaimniecības izstādē, liecina, ka būvniecības nozare ir galvenā mērķauditorija. Tomēr šis traktors, visticamāk, patiks arī lielām Ziemeļamerikas saimniecībām, kas pielieto 20 līdz 30 m sējmašīnas.
Daži šova apmeklētāji uzskata, ka modernā noapaļotā kabīne klasiskā kvadrātveida dizainā nav labākais salikums, savukārt citi saka, ka tas ir tieši tāds, kādam ir jāizskatās traktoram – vienkāršam un izturīgam.
Prototipam vēl tiks veiktas daudzas izmaiņas un var paiet kāds laiks, līdz ražošanas modelis būs gatavs tirdzniecībai. Pagaidām kabīne ir aizgūta no Challenger MT900, kas gan nākotnē varot mainīties.
Abi partneri cer pirmajā gadā izgatavot sešus traktorus un pakāpeniski palielināt skaitu (atkarībā no Cat dzinēju, transmisiju un asu pieejamības). Iespējams, nākotnē varētu sekot Big Bud 700 gumijas kāpurķēžu versija, bet, visticamāk, pirmais būs mazāks 400 – 500 ZS riteņu modelis.
![gallery image](/storage/articles/March2023/EH3KN7LkujbLtyG8nPQ8-cropped.png)
![gallery image](/storage/articles/March2023/fWAkrfX4pT6ZZP8HRqsv-cropped.jpg)
![gallery image](/storage/articles/March2023/sNj7lm1UvnbewG538vDP-cropped.jpg)
Jūs varētu interesēt arī
![Jaunie Cupra Formentor un Cupra Leon Sportstourer ierodas Latvijā](/storage/articles/July2024/qvc3RXKST0kRWLgp5FyQ-croppedsmall.jpg)
Jaunie Cupra Formentor un Cupra Leon Sportstourer ierodas Latvijā
Cupra automobiļus klientiem Latvijā uzņēmums Autobrava Motor...
![Saldū atklāts rekonstruētais Stokker Agritech centrs](/storage/articles/July2024/qCuPmPxzRGJJbkWuFsj6-croppedsmall.jpg)
Saldū atklāts rekonstruētais Stokker Agritech centrs
Pēc 10 mēnešus ilgas rekonstrukcijas atklāts jaunākais Stokk...
![Iznācis žurnāla PROFI LATVIJA jaunais numurs!](/storage/articles/July2024/mFulroRCOF7A5SMeXdAd-croppedsmall.jpg)
Iznācis žurnāla PROFI LATVIJA jaunais numurs!
Šajā profi Latvija numurā, kā jau ierasts, piedāvājam visdaž...