

Ford izlaidis pikapa F-150 ekstēmāko versiju Raptor R ar 700 zirgspēku jaudu. Jaunākā Amerikas versija sportisko bezceļnieku Raptor klāstā ir daudz ātrāka, lielāka un jaudīgāka, nekā Ford Ranger Raptor Eiropas tirgum paredzētā.
Ja standarta Ford F-150 Raptor ir aprīkots ar 3,5 litru V6 (284 ZS) benzīna dzinēju, tad Raptor R versijai ir 5,2 litru V8 ar kompresoru, kas aizgūts no Mustang Shelby GT500 – viena no visu laiku jaudīgākajiem Ford automobiļiem.
Ford ziņo, ka šajā versijā Raptor R pikaps attīsta 700 ZS jaudu, kas tiek novadīta uz abiem tiltiem. Ford vēl ir jāprecizē veiktspējas rādītāji, taču ņemot vērā, ka Raptor ar V6 dzinēju jau spēj veikt 0 – 62 jūdzes stundā sprintu nedaudz vairāk nekā piecās sekundēs, sagaidāms, ka R versija būs aptuveni tikpat ātra kā Porsche 911. Kompresors ir iestatīts tā, lai palielinātu griezes momentu pie zemiem un vidējiem apgriezieniem, savukārt jaunie nerūsējošā tērauda izplūdes kolektori, lielāks eļļas karteris un īpaši pielāgots eļļas dzesētājs nodrošina, ka Raptor R var saglabāt optimālu dzinēja temperatūru liela karstuma un ārkārtējas slodzes apstākļos.
Turklāt, kā jau Raptor nosaukums liecina, šis pikaps ir īpaši orientēts uz bezceļiem un R versija spēs uzturēt lielu ātrumu sarežģītā reljefā. Ražotājs apgalvo, ka tas ir veidots pēc ekstrēmāko 4x4 pikapu parauga, kas sacenšas Kalifornijas Baja 1000 izturības sērijā.
“F-150 Raptor ir ne tikai ātrs, bet tam ir jāiekaro brutāla bezceļa vide," apgalvo Ford. Līdz ar to papildus lielajam dzinējam, R piedāvā arī plašas šasijas modifikācijas, kuru mērķis ir uzlabot veiktspēju un izturību bezceļa apstākļos. Priekšējā ass ir pastiprināta un piecu sviru aizmugurējās balstiekārtas sviras ir izveidotas ievērojami izturīgākas, lai "labāk saglabātu asu pozīcijas nelīdzenā reljefā". Savukārt 24 collu atsperes un Fox amortizatori ar elektroniskiem vārstiem gādā, lai uzlabotu braukšanas kvalitāti un sānsveres kontroli.
10 pakāpju automātiskā pārnesumkārba ir pārbūvēta, lai labāk pārvadītu milzīgās slodzes un griezes momenta un rezultātā nodrošinātu "vienmērīgāku spēka piedziņas sajūtu".
Dizaina elementi atšķiras no “standarta” Raptor ar agresīvākiem akcentiem, melnām apdares detaļām un “R” marķējumu.
Raptor R pasūtījumus jau var veikt ASV, taču diemžēl nekas neliecina, ka Ford plānotu sava superpikapa oficiālu eksportu uz citiem pasaules tirgiem.
Jūs varētu interesēt arī

Horsch rotorkultivators Kredo 300 ZS traktoriem
Horsch apgalvo, ka Kredo HD rotorkultivatora rotējošie eleme...

Manitou plāno vairāk elektrisko modeļu
Manitou grupa nākamo piecu gadu laikā plāno paplašināt savu...

Iznācis žurnāla PROFI LATVIJA jaunais numurs!
Šajā profi Latvija numurā, kā jau ierasts, piedāvājam visdaž...