Jeep kompaktklases krosovera Compass atjauninātā versija zīmīga ar viegli retušētu ārieni un pilnībā no jauna izveidotu interjeru. Izteiksmīgāka un no pārmērīga hromējuma atbrīvota septiņspraišļu radiatora reste, citādas formas bampers un šaurāki LED starmeši vairāk nekā jebkad padara Compass vizuāli līdzīgu Jeep vadonim Grand Cherokee.
Tumši akcenti un gaumīga detaļu noformēšana virsbūves krāsā vairo eleganci, vizuālo ievērību un respektu. Pirmajās komplektācijās, sevišķi Jeep 80 gadu jubilejas izlaidumā un t.s. S modelī, Compass pieejami arī agrāk netipiska dizaina un krāsas riteņu diski, kā arī citi augstvērtīgi aksesuāri.
Jeep Compass joprojām tiek ražots uz pagarinātas mazā krosovera Renegade platformas FCA (nu jau Stellantis) rūpnīcā Melfi Itālijā. Tātad galvenokārt tas ir priekšpiedziņas automobilis.
Ja Jeep būtu izlēmis modernizēta modeļa vietā piedāvāt pilnībā jaunu, šo nodomu bez grūtībām ļautu īstenot modernizētā Compass salons. Jābūt īstenam Jeep pazinējam, lai uzietu tajā kaut vienu detaļu no 2016. gada mašīnas.
Stūre ar vertikāli saplacinātu viduci un ērtām vadības pogām spieķos atspoguļo jaunā Grand Cherokee centrālo vadības ierīci. Plats virtuālais mērskalu panelis padarījis par jautrām atmiņām Compass agrīnos “pulksteņus” ar to bērnišķīgo šriftu. Attēla mērogošana piesaistīta braukšanas režīmu izvēlnei, lai arī priekšpiedziņas modeļos nav nekā vairāk par Sport. Visiespaidīgākais ir četru virtuālo infodispleju izvērsums, kura saturs ir brīvi maināms, augšpusē saglabājot spidometra un dažus citus vitāli svarīgus rādījumus.
Centrālā paneļa augšmalā iebūvētais ekrāns arī izceļas ar ambiciozu un detalizētu grafiku un viedtālruņu savietojamību, tomēr procesors ne vienmēr tiek līdzi nepacietīgāka lietotāja prasībām.
Jeep nav iekritis Volkswagen izraktajās lamatās, tāpēc radio un klimata vadības pogas iekārtotas atsevišķā, glītā blokā zem ekrāna un centrālajām ventilācijas lūkām. To proporcijas un negaidīti smalkais dizains gan delikāti norāda uz Jeep dizaineru iedvesmas avotu, kas nepārprotami atrodas kaut kur Alpu ziemeļu pusē. Taču kvalitatīvais lēciens, ko piedzīvojis Compass interjers, ir ko vērts.
Kā tas brauc?
Compass masīvie apveidi vedina uz pārdrošiem minējumiem par tā spēka agregātu darba tilpumu. Tomēr jaunā realitāte liek sadzīvot ar izvēli starp 1,3 litru benzīna turbodzinēju (130 vai 150 ZS) un 1,6 litru dīzeli (130 ZS), to papildinot uz tikpat necila benzīna dzinēja bāzes veidotam uzlādējamam hibrīdam (par nebūt ne necilu cenu). Pagaidām dīzeļdzinējs pieejams tikai ar manuālo kārbu, tāpēc acīm redzama izvēle ir četrcilindru benzīnnieks ar DDCT divsajūgu pārnesumkārbu un 150 ZS jaudu.
Pirms vīpsnājat par tik pieticīgu agregātu izvēli, ieteicams apsvērt divas lietas: ar šādiem dzinējiem patlaban aprīkots vairums Compass tiešo konkurentu (Qashqai, Peugeot 3008 u.c.), un – subjektīvās braukšanas izjūtas ļoti atkarīgas no pārnesumkārbas izveicības. Triju kompāniju kopdarbā tapusī DDCT kārbu sērija varbūt arī nav industrijas šedevrs, taču tiek nepārtraukti uzlabota. Tāpēc jaunais Jeep Compass pietiekami veikli virpina savus sešus pārnesumus gan pilsētā, gan ārpus tās, turot mazlitrāžas dzinēju patīkamā tonusā.
Ja kādubrīd jūtaties to zaudējam, Sport pogas nospiešana ielaiž sistēmā elektroniskus trankvilizatorus. Tālākais jau ir balstiekārtas ziņā, un Compass tā nav no trauslākajām. Ja DDCT būtu vairāk pārnesumu, braukšana būtu plūdenāka un ekonomiskāka.
Vai to ir vērts pirkt?
Ja agrāk Jeep Compass bija alternatīva izvēle kompakto krosoveru pircējiem vai viegls satelīts ģimenes autoparka smagsvaram Grand Cherokee, tad tagad Jeep izdevies krosoveru nogatavināt tiktāl, ka tas ir pašpietiekams un konkurētspējīgs modelis. Lauvas tiesu darba paveic jaunais salons, ko sākumā vispār negribas pamest. Ne tik pamanāmi tehniskie mājasdarbi pievelk atlikušās vaļīgās skrūves.
Savā vietā gan palikušas neapejamas ergonomiskas īpatnības, kas izriet no Compass robustās virsbūves, piemēram, plati, visu ko aizsedzoši jumta statņi, bet jūs taču gribējāt mini Grand Cherokee, vai ne?
Jeep Compass cenas topa versijās vairs nav sevišķi augstākas nekā līdzvērtīgi aprīkotiem priekšpiedziņas “parketniekiem”, un mašīnas komplektā nāk leģendas garša, īsas pārkares un klīrenss, ko var pārspēt ja nu vienīgi Subaru XV. Reizē ar jauno Compass Baltijā tiks ieviesta arī Jeep lojalitātes programma Wave.
Autors: Normunds Avotiņš
Video: Auto Ziņas
Jūs varētu interesēt arī
Škoda Kodiaq iV testa brauciens + VIDEO
Ar 100+ elektrisko sniedzamību un lielu valsts atbalstu elek...
Volvo EX90 pirmais testa brauciens + VIDEO
Volvo EX90 ir pirmais pilnībā elektriskais septiņvietīgais S...
Pirmais brauciens ar jauno Cupra Terramar – VIDEO
Cupra Terramar ir jaunākais un varbūt svarīgākais zīmola mod...