Menu




Claas Trion – jauns vidējās klases kombains

Ziņas 05.08.2021   

image for article


Jaunajā Trion modeļu sērijā līdztekus piecu un sešu kratītāju kombainiem ir iekļauti arī hibrīdkombaini ar vienu rotoru vai dubultrotoriem. Turklāt ir pieejamas vairākas Terra Trac un Montana versijas.

Vadoties pēc devīzes ”Radīts Tavai saimniecībai”, veidojas tāda variantu un aprīkojuma daudzveidība, kāda šajā kombainu klasē vēl nav pieredzēta. Prezentējot 20 jaunus Trion sērijas kombainus, Claas turpina 2019. gadā aizsākto ražas novākšanas tehnoloģiju vērienīgo modernizāciju. Tās ietvaros uzņēmums divu gadu laikā atjaunojis gandrīz visu savu kombainu klāstu.

Divas separācijas koncepcijas, trīs modeļu sērijas
Ar trim Trion modeļu sērijām Claas piedāvājums tagad noklāj spektru, sākot ar piecu kratītāju kombainu ar jaudu 258 ZS, līdz pat ar dubultrotoru aprīkoto 435 ZS hibrīdkombainu. 20 jaunie modeļi ir aprīkoti ar daudzām modernākajām operatoru atbalstošām sistēmām, tie nodrošina augstu braukšanas komforta un lietotājdraudzīguma līmeni.

Plašais modeļu klāsts, ko papildina liels skaits dažādu hedera kombināciju, nodrošina ikvienai saimniecībai un katram darbības virzienam piemērotāko izvēli.
Trion ietver trīs sērijas ar salmu kratītājiem, hibrīdkombainiem un diviem kulšanas kanāla platumiem:

  • Trion 500 ar pieciem salmu kratītājiem, kulšanas sistēmu APS Walker un kanāla platumu 1420 mm;

  • Trion 600 ar sešiem salmu kratītājiem, kulšanas sistēmu APS Walker un kanāla platumu 1700 mm;

  • Trion 700 ar kulšanas sistēmu APS Hybrid (Trion 710 – 730 ar vienu rotoru Roto Plus, Trion 750 ar dubultrotoru Roto Plus) un kanāla platumu 1420 mm

Līdztekus jaunajai separācijas koncepciju daudzveidībai attiecīgajā jaudas diapazonā visas sērijas ir iespējams aprīkot ar jaunākajām funkcijām. Piemēram, tagad katalogā ir iekļautas ne vien sešas Terra Trac gumijas kāpurķēžu versijas, bet arī seši dažādi kombaini ar Montana līmeņošanu nogāzēs. Turklāt visi Trion ir aprīkoti ar jaunu Premium klases kabīni.

Augsta veiktspēja

Sākotnējo separāciju visos Trion modeļos veic APS kulšanas sistēma ar paātrinātājtrumuli (diametrs 450 mm) un lielu kuļtrumuli (diametrs 600 mm), kas nodrošina vienmērīgu un lielu masas plūsmu un ļauj strādāt ilgāk. Šeit tiek saudzīgi izkulti jau apmēram 90% graudu. Visu trīs trumuļu ātrums ir sinhroni regulējams, izmantojot kabīnē uzstādīto Cebis. Priekškūlējs un kuļkurvis tiek regulēti ar Cebis starpniecību paralēli un arī sinhroni. Hidrauliskā pārslodzes aizsardzība atļauj strādāt tuvu maksimālās jaudas robežai, novērš aizsprostošanos un vienlaikus pasargā no svešķermeņu radītiem bojājumiem. Dažādām kultūrām un visdažādākajiem kulšanas apstākļiem paredzētie trīs Multicrop priekškūlēja galvenā kurvja segmenti nepieciešamības gadījumā ir vienkārši nomaināmi caur akmeņu slazdu. Galvenais kuļkurvis pēc vajadzības var tikt aprīkots ar dažādiem kurvja segmentiem, turklāt, ja nepieciešams, viens kurvja segments var būt veidots kā maināmais segments.

Atlikušo graudu separāciju Trion modeļiem 500 un 600 veic pieci vai seši salmu kratītāji ar attiecīgu separācijas virsmas laukumu 7,48 vai 6,25 m2. Šie modeļi jau standartā ir aprīkoti ar Multifinger Separation System (MSS), kas vienmērīgi uzrušina salmu masu un tādējādi ievērojami palielina separācijas efektivitāti – jo īpaši tad, ja salmi ir ļoti mitri vai arī tad, ja lauks ir aizaudzis. Atlikušo graudu separācija divos modeļos -–Trion 720 un Trion 730 – tiek veikta ar viena rotora palīdzību. Savukārt sērijas flagmanis Trion 750 atlikušo graudu separācijai izmanto dubultrotoru. Visiem Trion, kas aprīkoti ar APS Hybrid un Roto Plus, rotoru apgriezienu skaitu var mainīt no kabīnes, bez fiksētām pakāpēm un neatkarīgi no APS kulšanas sistēmas rotācijas ātruma. Hidrauliskā rotora plākšņu regulēšana (Trion 720/730: pēc izvēles – manuāla) ļauj aizvērt līdz četriem rotora segmentiem un tādējādi samazināt slodzi uz sietu sekciju, ja nākas apstrādāt sausus salmus.

Visiem Trion ir efektīva tīrīšanas sistēma Jet Stream, kurā ietilpst turbīnventilators, hidrauliskā ventilatora ātruma variators un divkārši ventilējama pirmā kaskāde, kas nodrošina graudu sākotnēju attīrīšanu. Augšējā un apakšējā sieta kopējais laukums 500 un 700 sēriju modeļiem ir 5,1 m2, bet Trion 600 – 5,8 m2. Pateicoties 3D tīrīšanai ar aktīvu šķērsvirzības vadību, pilna attīrīšanas jauda saglabājas arī nogāzēs līdz pat 20%. Kulšanas laikā pārvietojoties kalnā un lejup no tā, Auto Slope automātiski pielāgo ventilatora ātrumu. Trion 700 gadījumā 4D tīrīšanas sistēma (izvēles opcija) nodrošina arī pastāvīgu veiktspēju, strādājot nogāzēs.

Ja nepieciešams, visi Trion var tikt aprīkoti ar dažādu Cemos Automatic un Cemos Dialog automātiku un operatoru atbalstošām sistēmām, kas ne vien palielina veiktspēju, bet arī optimizē efektivitāti un kulšanas kvalitāti, tādējādi atvieglojot operatora darbu.

12 000 l graudu bunkurs ar iztukšošanas ātrumu 130 l/s
Lai nodrošinātu augstus caurplūdes rādītājus, ir nepieciešama arī liela izkraušanas jauda un liels graudu bunkura tilpums. Atkarībā no modeļa un versijas graudu bunkura ietilpība var būt 8000, 9000, 10 500, 11 000 vai pat 12 000 l. Iztukšošanas ātrums ir no 90 līdz 130 l/s. Pateicoties iztukšošanas torņa lielajam pagrieziena leņķim – 105°, operators var labi pārredzēt tā galu. Turklāt Profi Cam, kas pieejama kā izvēles opcija, nodrošina tiešu platleņķa skatu uz transportlīdzekļa piekabi vai kravas kasti. Pateicoties pagriežamam tornim (izvēles opcija), kuru var regulēt ar daudzfunkciju sviru, precīza izkraušana ir iespējama arī braukšanas laikā.

Jauni dzinēji
Visas četras Trion modeļu sērijas ir aprīkotas ar Cummins jaunākās paaudzes sešcilindru dzinējiem: Trion 500 un Trion 640 ir Cummins B6.7 ar V pakāpes izmešu standartu un darba tilpumu 6,7 l, savukārt Trion 650, 660 un 700 – Cummins L9 ar V pakāpes izmešu standartu un darba tilpumu 8,9 l.
Dīzeļdegvielas tvertnes tilpums Trion 500 un 600 ir 600 vai 800 l, savukārt Trion 700 tas ir 800 vai 1000 l. Izplūdes gāzu attīrīšanai ir iepildāmi 80 vai 100 l AdBlue.

Plašs hederu klāsts
Līdztekus Cerio šneka tipa hederiem ar fiksētu pamatni ir pieejami Vario hederi, lenšu hederi Convio, kā arī salokāmi hederi.
Padeves kamera pēc izvēles ir pieejama ar fiksētu, mehāniski vai no operatora vietas hidrauliski regulējamu griešanas leņķi. Alternatīvi ķēdes elevatoram padeves kamerai var pasūtīt arī lentes elevatoru. Līdztekus vienmērīgākai darbībai ar zemu trokšņa līmeni tas nodrošina ilgāku kalpošanas laiku un prasa mazāku ieguldījumu apkopē. Turklāt pēc izvēles ir pieejams atvērts vai slēgts priekšējais veltnis. Hidrauliska hedera reversēšana arī ir iekļauta sērijveida aprīkojumā – tāpat kā jaunā „lēnās padeves” funkcija.

Mūsdienīga jaunākās paaudzes kabīne
Vēl viena lieta, ar ko izceļas Trion, ir jaunā kabīne. Tajā ir vairāk vietas – īpaši galvas-plecu un kāju zonā, un pēc izvēles ir pieejams ādas sēdeklis, kuru var pagriezt par 30° uz abām pusēm, lai nodrošinātu optimālu sēdēšanas pozīciju. Kā papildaprīkojumu var iegādāties kāju balstus, kas ļauj operatoram ieņemt dažādas atslogojošās pozas. Pateicoties lielākam priekšējam vējstiklam un sānu logiem, un šaurākiem priekšējiem statņiem ir labāka hedera un apkārtnes pārredzamība.
Kabīnes prīkojumu papildina dzesēšanas kārba ar tilpumu 30 l, pēc izvēles ir pieejams 360° LED lukturu komplekts un 360° loga tīrītājs.

Četras stūrēšanas sistēmas un jaunais terminālis Cemis 1200
Klienti var izvēlēties kādu no četrām automātiskās stūrēšanas sistēmām. Laser Pilot stūrē pēc lauka kreisās malas. Field Scanner ir iemontēts kabīnes jumtā un vada kombainu, optiski skenējot lauka malas (iespējams izvēlēties gan kreiso, gan labo pusi) un tehnoloģiskās sliedes.
Ceturtais variants ir GPS Pilot uz satelītnavigācijas bāzes. Šim nolūkam ir paredzēts jaunais terminālis Cemis 1200 ar ekrāna diagonālo izmēru 12 collas. Tam ir 2D un 3D skatījumi, tiešsaistes uzdevumu pārvaldība un dokumentēšana ar datu eksportu, izmantojot Telematics vai USB zibatmiņu, kā arī ražas kartēšana un reāllaika ražas datu rādījumi.

Visi Trion modeļi jau tagad ir iekļauti Eiropas valstu tirgos piedāvātajā Claas produktu konfiguratorā un ir pasūtāmi 2022. gada ražas novākšanas sezonai.



Jūs varētu interesēt arī


Ziņas

Case IH atjaunina Maxxum un Puma

Daudzi no atjauninājumiem, kas šī gada sākumā tika ieviesti...

Ziņas

Fendt pārceļ Tigo ražošanu

Fendt lopbarības piekabju ražošana Vācijā tiek pārcelta no V...

Ziņas

New Holland laiž klajā presi Roll-Bar 125

New Holland jaunā ruļļu prese Roll-Bar 125 ir uzskatāma par...