Menu




Kia Sorento testa brauciens

Video 22.01.2021   

Kia Sorento testa brauciens

Sasniedzot pilngadību, Kia Sorento pilnībā atvadījies no atmiņām par utilitāro pagātni un uzņēmis kursu uz relatīvi pieejamu wannabe-luksusklases SUV. Piedzimis pirms 18 gadiem kā robusts, vienkāršs apvidus auto ar atsevišķu rāmi un pazeminātajiem pārnesumiem, Sorento veicis strauju attīstības ceļu no pieticīga korejiešu krosovera līdz lielai, septiņvietīgai automašīnai ar izmeklētu salona apdari un jaunākajām tehnoloģijām it visur, kur atduras skatiens.

Ceturtās paaudzes Sorento patlaban ir otrais lielākais SUV tipa modelis Kia saimē aiz World Car of the Year 2020 titula ieguvēja Kia Telluride. Ja ASV Sorento labākajā gadījumā ir midsize jeb vidēja izmēra krosovers, Eiropā tas uzskatāms par lielu auto. 

Lai gan galvenie izmēri, salīdzinot ar 2014. gada modeli, palielinājušies tikai par vienu centimetru katrā virzienā, pilnībā jauna platforma īpaši SUV modeļiem liek 4,81 metru garajam Sorento izskatīties dārgi un iespaidīgi.

Par to gādā atpakaļ atvirzītais priekšējais jumta balsts, kamdēļ stūrainais Sorento iemantojis Range Rover automašīnām līdzīgas proporcijas - pagarinātu taisnmalu motorpārsegu un lielāku riteņu bāzi (+3,5 cm). Statusa spozmi pulē no Telluride noskatītie, vertikālie aizmugurējie lukturi, kā arī pa bagāžnieka vāku izretotais, iztālēm saskatāmais modeļa nosaukums.

Kia Sorento dzinēju gamma pieskaņota attiecīgā reģiona prasībām, taču jaunā platforma der hibrīddzinēju uzstādīšanai. Latvijas tirgū pieejams pašuzlādes hibrīds ar 1,6 litru T-GDI benzīna turbodzinēju, kam vēlāk sekos līdzīga versija ar uzlādējamu jeb plug-in hibrīdu. Tirdzniecībā jaunais Sorento debitēja ar ierastu 2,2 litru četru cilindru turbodīzeli.

Kāds tas ir?

Formāli Sorento vienkārši adaptējis citiem Kia jau sen pieejamo Tiger Nose radiatora resti un Tiger Eyeline priekšējo starmešu stilu. Faktiskais efekts ir daudz tālejošāks, jo Sorento uzreiz neatpazīst pat zinātāji, drīzāk pierakstot to Cadillac vai citiem aizokeāna ražotājiem. 

Premium spēkrata efekts neizgaist arī tuvplānā, tāpēc, ka dizaina kvalitāte ir pārliecinoša un detalizācija - laba. Ja iepriekšējais Sorento bija tuvos rados Kia Carnival, un pats drīzāk līdzinājās pilnpiedziņas minivenam, jaunais modelis ir trešās desmitgades krosovers līdz pēdējai jumta kantei.

Sorento salona apgūšana pārvēršas garā ekskursijā pa Kia jaunākajiem apdares materiāliem, vadītāja saskarnēm un ērmīgām komforta ierīcēm. Viena no tām atskaņo skandās dabas skaņas - putnu čivināšanu, kamīna sprakšķus un sniega gurkstēšanu zem nezināma gājēja zābakiem. 

Tiesa gan, Nature Sounds iekļauts arī citos, lētākos jaunākā izlaiduma Kia un Hyundai modeļos. Toties šiki veidotā stūre un bagātīgā, platā viduskonsole pārspēj visu Dienvidkorejas ražojumus, ieskaitot aktuālo Hyundai Santa Fe. Masīvajā arhitektūrā vērojama gan ASV, gan vācu luksus autoražotāju ietekme, turklāt bez korejiešiem raksturīgā kiča.

Mūsu Kia dīleri piedāvā tikai dārgāko Sorento komplektāciju TX, tādēļ aiz stūres zaigo pilnībā animēts 12,3 collu ekrāns, ko papildina 10,25" centrālais ekrāns. Lai gan Kia piedāvā vairākus mērskalu dizainus atbilstoši izvēlētajam braukšanas režīmam, pietrūkst iespējas izvērst pa visu ekrānu navigācijas karti kā to spēj līdzīgu SUV "softi". Toties griežoties un pārkārtojoties displejā paši no sevis iznirst apaļi logi, kuros redzams attēls no sānskata kamerām. Neparasti un noderīgi.

Otrās rindas pasažieri būs nedaudz vīlušies, ka atstāti bez atsevišķas klimata iekārtas, lai gan vietas piedāvājums aizmugurē ir karalisks. Sēdekļi bīdās plašā diapazonā, un aiz tiem atliek vieta trešajai rindai (ar savu ventilāciju) vai pamatīgam bagāžniekam. Braucot cauri peļķēm vai pa raupjāku segumu, aizmugurē var manīt vietām nepietiekamu skaņas izolāciju virsbūves apakšdaļā, sevišķi sliekšņos.

Kā tas brauc?

Vienīgais Kia Sorento dīzeļdzinējs šķiet pazīstams pēc darba tilpuma un jaudas - 202 zirgspēki. Patiesībā tas pieder SmartStream iekšdedzes dzinēju paaudzei un sver par 19,5 kg mazāk nekā vecais, jo pilnībā izliets no alumīnija. 

Pilnīgs jaunums ne tikai Sorento mērogā vien ir astoņu pārnesumu divsajūgu pārnesumkārba 8DCT. Tās uzdevums ir apvienot klasiskajiem "automātiem" raksturīgo, plūdeno darbību un "divsajūgu" ekonomiskumu. Ja neskaita dažas nenozīmīgas epizodes, pārnesumkārba arī tiek galā ar savu uzdevumu.

Paredzot atšķirīgas braucēju prasības, vidi un ikdienu, Kia dāsni aprīkojis Sorento ar četriem ceļa braukšanas režīmiem un trim - bezceļa. Lai gan krāšņā virsbūve nevilina pārbaudīt Sorento visurgājēja spējas, irdenās smiltīs un vidēja smaguma dubļos automobiļa pilnpiedziņas sistēma un elektronika funkcionē pat pārsteidzoši labi. 

20 collu rati ir vienīgais TX iespējamais izmērs, un tā kā gandrīz divtonnīgais aparāts turas uz parastām spirālatsperēm, tam var piedot nelielus satricinājumus uz asākām grambām. Degvielas patēriņš, iekļaujot pilsētas satiksmi, drīzāk identificējams ar to pašu skaitli, kas ilustrē paātrinājumu - deviņi. 

Ārpus pilsētas apetīte strauji krītas, tomēr ražotāja norādīto 5,4 l/100 km krāsu piesātinātājā ekrānā sagaidīt neizdevās. Seši litri gan ir pilnībā realizējams rezultāts. Pie 67 litru degvielas tvertnes tas sola pieņemamu sniedzamību.

Vai to ir vērts pirkt?

Jaunais Kia Sorento ir iespaidīgākais no lielajiem ārpus - premium SUViem. Tas uzrunā ar izskatu, komfortu, izmēru, iekārtām un braukšanas īpašībām. Kia nav aizmirsis neko (vai gandrīz neko: 4 zonu "klimats" te tiešām iederētos), un vienīgais, par ko ir jāpiemaksā, ir metālisks krāsojums - plus 450 eiro. 

Pārējās aprīkojuma ailītes jau ir pilnas un iekļautas cenā, kas ir augstāka nekā iepriekš - 53 990 eiro, ieskaitot 7 gadu un 150 000 km garantiju. Rietumeiropā Sorento maksā vismaz par trešdaļu, ja ne uz pusi mazāk par līdzvērtīgi aprīkotu prestižas markas SUV, taču Latvijas tirgus ir citāds. 

Luksusmarku tirgotāji cenšas iekārtot savus krosoverus nodokļu likumdošanas novilktajā 59 900 eiro rāmī, taču Sorento konkurenti nebūs tik bagātīgi aprīkoti.

 

Autors: Normunds Avotiņš

KIA Sorento video sadarbībā ar Auto Ziņas



 



Jūs varētu interesēt arī


Video

Škoda Kodiaq iV testa brauciens + VIDEO

Škoda Kodiaq iV testa brauciens + VIDEO

Ar 100+ elektrisko sniedzamību un lielu valsts atbalstu elek...

Video

Volvo EX90 pirmais testa brauciens + VIDEO

Volvo EX90 pirmais testa brauciens + VIDEO

Volvo EX90 ir pirmais pilnībā elektriskais septiņvietīgais S...

Video

Pirmais brauciens ar jauno Cupra Terramar – VIDEO

Pirmais brauciens ar jauno Cupra Terramar – VIDEO

Cupra Terramar ir jaunākais un varbūt svarīgākais zīmola mod...